Table of Contents
In deze blogpost lees je of het een goed idee is om je IT-beheer intern te houden of je beter die dienst zou uitbesteden - informatica partner antwerpen. Ontdek het met onze checklist. Op deze pagina: Hoe afhankelijk ben je eigenlijk van computers voor het uitvoeren van je dagelijkse werk? Kan je je werk nog doen zonder ? De kans is groot van niet
En het belang van de IT-ondersteuning die daarbij hoort? Die is evenredig gestegen. Een professionele organisatie kan het zich immers niet veroorloven om door een IT-storing ‘eruit te liggen’. Het hieruit voortvloeiende verlies in omzet en productiviteit is voor heel wat KMO’s een brug te ver. De keuze die je moet maken is hoe je de IT-ondersteuning wilt inrichten.
Een eigen-IT beheerder met een goede achtergrond en ervaring kan zijn of haar die direct van toepassing is op jullie eigen IT-systeem. Een ander voordeel is dat je deze persoon en perfect weet wie je in huis hebt. Vergis je niet: een IT-specialist met kennis van zaken kost aardig wat geld.
Ga je voor een ervaren IT-manager? Of kies je voor een startende IT-medewerker, met minder ervaring maar vol motivatie? In ieder geval is het verstandig alvast te rekenen op van tussen de 60.000 en 70 - it helpdesk uitbesteden.000 euro per jaar – pér medewerker. Daar komen bovendien nog bij. Een IT-afdeling heeft immers niet alleen de mensen, maar ook de middelen nodig om goed te kunnen functioneren
Denk hierbij aan systemen op het gebied van . En dat is nog niet alles. Technologische ontwikkelingen gaan namelijk steeds sneller. Dit betekent dat organisaties met een eigen IT-afdeling continu moeten blijven investeren om te zorgen dat ze niet achter gaan lopen op de concurrentie. Dit houdt in dat je extra kosten moet incalculeren voor het van medewerkers.
Je wil je IT-medewerker(s), waar je zoveel in geïnvesteerd hebt, immers behouden. Door de grote vraag hebben IT’ers vandaag de dag de bedrijven voor het uitkiezen. Het komt daarom vaak voor dat zo’n gewilde IT’er na een aantal jaar bij een bedrijf te hebben gewerkt. Een gebrek aan doorgroeimogelijkheden, een ontoereikend salaris of een gebrek aan goede tools zijn daarvoor vaak de aanleiding.
Iets waar veel mensen onvoldoende bij stilstaan is dat het beleggen van het IT-beheer bij één medewerker een groot risico inhoudt. Want, wat als die medewerker, waar zoveel in is geïnvesteerd, tóch besluit om het bedrijf te verlaten? En wat als deze ziek wordt, of gewoonweg vakantie opneemt? Om nog maar te zwijgen van die momenten dat je IT-ondersteuning nodig hebt buiten de kantooruren.
De van je organisatie komt daarmee immers in handen van één persoon te liggen. it bedrijven antwerpen. En zelfs de beste IT-manager is niet in staat om . De ICT-afdelingen die wij zien bestaan daarom steeds uit minimaal 2 personen, of 1 persoon die zich laat bijstaan door externe experten. Is het mogelijk om de voorgaande problemen zomaar op te lossen? Dat is het zeker
Je kiest immers voor een bedrijf dat zich dagelijks bezighoudt met maar één ding: het beheren van IT-systemen in de breedste zin van het woord. Dergelijke bedrijven bestaan over het algemeen uit minimaal 10 hooggekwalificeerde medewerkers, elk met zijn of haar eigen vakgebied en toegepaste kennis. Zo kunnen door hen worden opgelost.
Integendeel, je hebt altijd een rechtstreekse lijn met een breed inzetbaar team van deskundigen (it bedrijven leuven). Het hoeft overigens te zijn; heb je al een of meerdere interne IT-beheerders, dan kan je er nog voor kiezen om bepaalde zaken uit te besteden aan een externe partij. Denk daarbij aan zaken die een specifieke kennis vereisen, de dagelijkse helpdesk voor medewerkers, of het verzekeren van de continuïteit tijdens verlofperiodes
De investeringen in toegepaste IT-tools hoef je niet zelf te doen: dit doet het IT-bedrijf voor je. Doordat die kost gespreid kan worden over verschillende klanten kan een dergelijk bedrijf grote investeringen doen zonder veel duurder te worden voor jou. zijn dus inherent aan het uitbesteden van je IT-beheer. Veel organisaties hangen nog vast in het verleden.
Doordat deze persoon het focuspunt is voor alle IT-gerelateerde vragen komt hij of zij bijna van het IT-systeem. En dat gaat het bedrijf uiteindelijk klanten én geld kosten. Wil je ook klaar zijn voor de toekomst? En wil je daarbij weten waar je aan toe bent, en bovendien gebruikmaken van één expertisecentrum voor al je IT-vraagstukken? Overweeg dan de mogelijkheid het IT-beheer (deels) uit te besteden.
Spreek met een expert en denk na over het (deels) uitbesteden van het IT-beheer. Boek hier meteen je vrijblijvend gesprek in..
Voordat we uitleggen welke redenen er zijn om ICT in eigen beheer uit te voeren of toch ICT uit te besteden willen we je graag eerst uitleggen wat ICT beheer precies inhoudt. Onder ICT beheer vallen alle activiteiten die te maken hebben met ICT in een bedrijf. Dat kan gaan om hardware voor werkplekken, telefonie, cloudoplossingen tot camerabeveiliging.
Veel kleine (mkb) bedrijven kiezen ervoor om hun ICT in eigen beheer te nemen. En dat is vaak in de beginperiode behapbaar omdat de ICT-omgeving nog niet zo ingewikkeld is. ICT in eigen beheer heeft veel voordelen, zoals het hebben van controle, de interne communicatie loopt soepeler en medewerkers kunnen binnenlopen bij de ICT-afdeling.
Het is daarom ook vaak onmogelijk dat één medewerker alle ICT-kennis heeft van de omgeving. Zoals eerder beschreven is het hebben van ICT in eigen beheer niet altijd de beste oplossing voor bedrijven. Daarom kiezen bedrijven ervoor om hun ICT beheer uit te besteden. Er zijn verschillende redenen voor het uitbesteden van ICT beheer.
Niet voor niets besteden vele bedrijven hun ICT beheer uit aan externe ICT-partijen. Het uitbesteden van ICT levert vele voordelen op, namelijk: Geen personeel nodig Aanvulling op ICT-afdeling Geen grote investeringen Nieuwste technologieën Focus volledig op jouw bedrijf Goede beveiligde werkomgeving Goedkoper 24x7 bereikbaarheid Zodra de ICT-infrastructuur volledig wordt uitbesteed aan een ICT-partij, hoeft er geen ICT-personeel aangenomen te worden.
Het gedeeltelijk uitbesteden van ICT kan ook een aanvulling zijn op de ICT-afdeling. Daarmee hoeft niet alle kennis (en extra personeel) in huis te worden gehaald. Ook hoeft ICT-personeel niet meer klaar te staan voor medewerkers met kleine problemen en is het voor hen mogelijk om verder te werken aan grotere IT-projecten binnen de organisatie.
Jouw bedrijf maakt alleen gebruik van de dienst(en) en is niet verantwoordelijk voor het onderhoud, de aanschaf en het positioneren van de hardware. ICT-partijen zijn altijd bezig met de nieuwste technologieën en daar profiteer jij direct van als klant. Het uitbesteden van ICT-beheer kan kostbare tijd besparen, aangezien het inrichten en beveiligen van de IT-omgeving, het uitzoeken van zaken, het onderhouden van de IT-omgeving en het opleiden van personeel veel tijd in beslag nemen.
ICT-partijen zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van , waardoor je verzekerd bent dat de ICT-infrastructuur goed is beveiligd. Voor veel (kleine) mkb-bedrijven is het goedkoper om ICT uit te besteden dan personeel in dienst te nemen. Voor sommige bedrijven, zoals in de transport of zorginstellingen, is het belangrijk dat de IT-omgeving 24/7 operationeel is en dat geldt natuurlijk ook voor de IT-helpdesk.
Table of Contents
Latest Posts
Het It-beheer Intern Houden Of Uitbesteden? Maak De Balans ... - De 7 Financiële Voordelen van IT Uitbesteden voor KMO's - TWS.be
Ict Outsourcing - De 7 Financiële Voordelen van IT Uitbesteden voor KMO's - TWS.be
Ict Uitbesteden: Voordelen En Overwegingen - Aster - De 7 Financiële Voordelen van IT Uitbesteden voor KMO's - TWS.be
Navigation
Latest Posts
Ict Outsourcing - De 7 Financiële Voordelen van IT Uitbesteden voor KMO's - TWS.be
Ict Uitbesteden: Voordelen En Overwegingen - Aster - De 7 Financiële Voordelen van IT Uitbesteden voor KMO's - TWS.be